גמר כדורסל ישראלי עם חידה / אהרון שדה

פוריוו לגמר אליפות הליגה הישראלית בכדורסל משחק אחד על כל הקופה מכבי ת"א מול מכבי חיפה : (שימו לב חידה בסוף המאמר)
כללי :
את המאמר הזה ניתן להתחיל בכמה אופנים.
אך שלא תסתכלו על זה העונה נגמרת .זאת הייתה העונה הארוכה ביותר מאז ומעולם.
עונה שהחלה ב 14 באוקטובר (מחזור הפתיחה בליגה) תסתיים כעבור 8 חודשים בדיוק (מוצאי ה 13 ליוני ).
המהדרין יגידו שהעונה נפתחה כבר בשני באוקטובר בגביע ווינר.
זה משחק בין הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורסל הישראלי לבין קבוצה שלא זכתה באף תואר בכל ההיסטוריה שלה.
למעשה כל הנתונים (כמעט ) הם לטובת מכבי ת"א. ובכל זאת במשחק אחד ובודד הכל יכול להיות.
כנראה שרק בישראל ייתכן מצב שבו הסגנית זוכה ביתרון הביתיות במשחק הגמר ועוד למשחק בודד על כל הקופה.
עכשיו צריך לראות האם היתרון הזה מספיק בשביל לעשות היסטוריה.
מפגשים עונתיים :
הקבוצות נפגשו העונה  חמש פעמים והתוצאה עד כה 0-5 לת"א.
כולם מכירים את האמירה "פעם שלישית גלידה"
מעניין האם בחיפה יגידו "פעם שישית גלידה ובגביע (סליחה בצלחת)
מפגש מספר  1 : במסגרת חצי גמר גביע ווינר מכבי ת"א  ניצחה 79-86.
מפגש  מספר 2 : במסגרת המחזור הרביעי ברוממה מכבי ת"א  הביסה 87-67. מעניין שדווקא הניצחון הגדול ביותר הושג ברוממה האם זה סימן ?
מפגש מספר  3: במסגרת גמר הגביע מכבי ת"א  מנצחת אצלה בבית 68-76 (למרות משחק אדיר של מקל עם 28 נקודות).
מפגש מספר 4 : במסגרת המחזור ה 15 מכבי  ת"א מנצחת 64-76
מפגש מספר 5 : במסגרת המחזור ה 25 (3 בבית העליון ) מכבי ת"א  מנצחת 72-76. 
מפגשי עבר גדולים :
הקבוצות נפגשו 3 פעמים בגמר הגביע ועוד פעם אחת בגמר הפינל פור.
גמרי הגביע.
1. גמר 71 מכבי מנצחת בקלות 51-70 (שוורץ 22 למכבי .בוכבינדר 16 לחיפה).
2. גמר 85  מכבי מביסה 85-125 (ההפרש הכי גדול לגמר גביע בכל הזמנים ,וזאת למרות שבחיפה שיחקו תותחים כמו שפע שקלע 31 נק בגמר תומר שטינהאור ארי רוזנברג ועדי גורדון. במכבי בלט מגי עם 39 נק' ומיקי ברקוביץ הוסיף 24 ).
3. הגמר של השנה מכבי ניצחה כאמור 68-76 (היקמן 15 ,סמית 13  ,אוחיון 12 ופניני 10 בחיפה בלט מקל עם 28 נק ,דונטה סמית 15 וקלאתיאס14 )
גמר פיינל פור 2009 .
ת"א מנצחת 72-85 (אוריוו 22 נק').
מה עשו העונה וכיצד הגיעו לגמר.
ת"א :
סיימה את הליגה הרגילה במאזן 5-22 .(מקום ראשון)
עברה בפליאוף את הפועל ת"א ברבע הגמר (0-3 )
ואת הפועל י"ם בחצי הגמר (0-3 )
סה"כ מאזן ליגה ופליאוף של 5-28 (85 אחוז)
זכתה גם בגביע ובגביע ווינר והודחה ברבע גמר היורוליג.
מאזן עונתי בכל המסגרות (כולל גביע ווינר) 16-51 (76 אחוז)
חיפה :
סיימה את הליגה במאזן 10-17 (מקום שני)
ברבע הגמר עברה את הגליל (0-3 )
ובחצי הגמר התגברה על אילת (2-3 )
סה"כ מאזן ליגה ופליאוף 12-23 (66 אחוז).
העפילה לגמר הגביע ולחצי גמר גביע ווינר (נעצרה ע"י מכבי שני המפעלים).
לא שיחקה באירופה.
מאזן עונתי בכל המסגרות. 14-27 (66 אחוז).
השיטה
מכבי ת"א  בחרה לשחק עם שני ישראלים קבועים בחמישייה.
השיטה הזו מאפשרת לה לשתף את כל הזרים בטופס המשחק אך מנגד היא נאלצת לשחק לכל היותר עם 3 זרים בו זמנית.
חיפה לעומתה יכולה לשתף את כל ארבעת הזרים שלה בכל רגע נתון ,אך אין לה זרים נוספים שעולים מהספסל.
בכלל הבעיה  הגדולה של חיפה היא הרוטציה הקצרה.
למעשה יש להם רק 7 שחקנים שמשחקים בממוצע מספר דו ספרתי של דקות.
לאחרונה ניסו בקבוצה לשלב את קולמן וצוברוביץ אך הם לא מקבלים יותר מפירורים. (מספר חד ספרתי בדקות).
במכבי לעומת זאת יש רוטציה רחבה כרגיל .
הפיקנטריות :
4 שחקני חמשיית העונה ישחקו מחר.
בחיפה אלו הם
1. גל מקל הישראלי של העונה ולטעמי שחקן העונה.
מקל תרם בליגה הרגילה 13 נק +5 מסירות ב 32 דקות ומדד 14. בפליאוף הוא ירד ל 12 נק אך עם 7 בונבנירות ב 33 דקות ומדד 13.
2. קלתיאס הגבוה שקולע יפה מחוץ לקשת. עם 16 נק ו 9 כ"ח ב 31 דקות בליגה הרגילה (33 אחוז ל שלוש) ו17 נק +10 כ"ח בפליאוף ב 35 דקות.
בת"א  אלו הם.
1. סמית שקלע 14 נק עם 6 כ"ח ב61 אחוז ל 2  +53   אחוז ל 3 בליגה הרגילה .בפליאוף הוא ירד ל 13 נק ו6 כ"ח אך רק עם 37 אחוז מחוץ לקשת.
2. שון ג'יימס שקלע 10 עם 6 ר' ו3 חס' בליגה הרגילה ב22 דקות. בפליאוף הוא כבר קפץ ל 29 דקות.
ג'יימס לקח גם את תואר שחקן ההגנה של השנה.
המאץ אפ :
כמובן בין שני הרכזים הישראלים הטובים בליגה מקל /אוחיון.
שימו לב :
מצד אחד להיקמן שנותן פליאוף יוצא מן הכלל של 18 נק ומדד 21 (64 אחוז ל 2 ,42 אחוז ל 3 ו 88 אחוז מהקו).
ומהעבר השני לדונטה סמית המדהים עם 20 נק 6 ר' ו5 אס ומדד פליאוף מטורף של 27.
במידה וחיפה מנצחת :
תואר מקומי ראשון לקוזיקרו "קיר בטון " (אלוף היול"ב עם ירושלים 2004 )
תואר מקומי ראשון לקורי קאר הוותיק (שחקן העונה לשעבר)
ובכי מהצד השני של לנדסברג כוכבה של חיפה אשתקד.
התחזית :
 מכבי ב 8-12 הפרש.
החידה :
מכירים סדרה חשבונית ?
הנה הסדרה .
20 —–12 —— 4 ————– מה המספר הבא ואם כך מה תהיה תוצאת הגמר  ?
תשובות עם נימוקים ניתן לפרסם בתגובות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
84 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פדרו
פדרו
10 years ago

תודה על פריוויו מצוין.
עדיין חורה לי המשפט (ואני מצטט): "הסגנית זוכה ביתרון הביתיות במשחק הגמר".
זה לא שהחליטו שהקבוצה שנגד מכבי תל אביב תארח. מתחילת העונה הוחלט שהגמר יהיה ברוממה, וקרה שמכבי חיפה הגיעה לגמר. אם בעונה שעברה שהגמר היה בנוקיה מכבי תל אביב היתה מסיימת במקום השני, גם אז היו מתלוננים?

פדרו
פדרו
10 years ago
Reply to  פדרו

עוד חרה לי: גם בתגובה לכתבה שלי קראת ל20 הפרש ההוא מתחילת העונה "תבוסה". אולי התוצאה תבוסתית, אבל כל ההפרש כמעט מגרבג'. לרבע האחרון עלו הקבוצות בתוצאה 57-65 למכבי. ברבע האחרון לאט לאט חיפה התפרקו ובסוף זה כבר לגמרי לא היה משחק כדורסל

asi
asi
10 years ago

סגנון המאמנים יחסית דומה. גישה אמריקאית טיפוסית, הגנה חזקה בעיקר אישית, ניסיון לפתח משחק מהיר. הקלף הוא קלאת'ס. משחק מצויין שלו(לא פחות) וחיפה יהיו בתמונה. סטול לא יראה אור יום ואם הוא ישתחרר ויקלע 10+ עם משחק טוב של קלאת'ס חיפה יכולים לנצח. אני לא רואה את כל זה קורה. ואם זה יקרה נראה חצי הרכב של חיפה בצהוב בשנה הבאה.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

לפדרו :
1. תודה על המחמאה.
2. אתה בהחלט צודק שלא החליטו על הסגנית כמארחת הגמר .אלא החליטו על רוממה ויצא "במקרה" שחיפה הגיע לגמר.
עובדתית זה בוודאי נכון .
יחד עם זאת כשהגמר משוחק אצל הסגנית זה צורם מאד.
אם הגמר היה משוחק למשל במלחה ניחא.אך בבית של הסגנית ?
היה ניתן לקבוע שהגמר יהיה במלחה אא"כ חיפה תעלה ואז יעבירו את הגמר למלחה למשל.
בגלל זה למשל אף פעם גמר הגביע לא היה במלחה למרות שהוא אולם לא פחות טוב מרוממה.
אתה צודק שהתקדים כבר קרה כשמכבי הייתה סגנית 2008 וחולון הייתה אלופת הליגה הרגילה והמשך שוחק בנוקיה (וזה לא מנע מחולון לנצח ).
אלא שיש הבדל אחד .אם היית שואל את מכבי 2008 מה אתם מעדיפים.
1. משחק אחד אצלכם בבית על כל הקופה .
2. סדרת הטוב מ 5 ללא יתרון ביתיות.
אין לי ספק שמכבי הייתה בוחרת באפשרות השנייה.

בעניין "התבוסה"
כל מה שהתכוונתי לומר זה דבר אחד בודד.
שמכל המשחקים בין הקבוצות ההפרש הכי גדול לטובת מכבי היה דווקא במשחק היחיד שנערך בחיפה.
"תבוסה" זה עניין יחסי .20 הפרש מול מכבי זה לא דבר נורא כ"כ.
אוני מודה שאיני זוכר את התפתחות המשחקים במהלך העונה.

MG
MG
10 years ago

"כנראה שרק בישראל ייתכן מצב שבו הסגנית זוכה ביתרון הביתיות במשחק הגמר ועוד למשחק בודד על כל הקופה"
אתה צודק, אבל זו לא תהיה הפעם הראשונה.
גם חולון התארחו אצל מכבי ת"א.

לגבי החידה – אולי הפרשי המשחקים בליגה לפי הסדר. בהנחת הסדרה החשבונאית, מכבי חיפה תנצח ב-4.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago
Reply to  MG

כל הכבוד לגבי פתרון החידה.
לגבי חולון -מכבי 2008 אתה צודק לחלוטין וראה תגובתי אחת מעליך לפדרו. זה נכון אך בהבדל קטן .

MG
MG
10 years ago

אני ממש לא בטוח.
מכבי ת"א הגיעה רצוצה, עייפה ופצועה.
מתוך 4 משחקים בין הקבוצות, חולון ניצחה 3 ומכבי ת"א רק אחד.
זאת ועוד, בחצי גמר, מכבי ת"א ניצחה בקושי את בני השרון, שבעונה הרגילה עשו להם סוויפ של 3:0.
אני חושב שמכבי ת"א, בהנחה שאין השפעה על העונות הבאות ובהנחה שאיש אינו יודע על כך (כלומר, לא משפיע על דעת הקהל), היתה מעדיפה פיינל פור (ולא רק משחק גמר).

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago
Reply to  MG

טוב יש משהו בדבריך.
אך עדיין נראה לי שהיתרון של מכבי גם כשהיא אנדרדוג הוא גדול בצד המנטלי /פסיכולוגי ולכן יהיה קשה יותר לנצח אותה בסדרה.
שים לב שגם הסדרה היחידה בהיסטוריה שמכבי איבדה כאו בארץ הייתה סדרה צמודה מאד שהסתיימה ב 2-3 לגליל לאחר משחק חמישי צמוד .
ולכן להיות מסוגל לנצח את מכבי ב 3/5 משחקים עם כל היתרונות המובנים של ניסיון וכו' זה דבר קשה מאד -עד כמעט בלתי אפשרי.

ניק
ניק
10 years ago

הסדרה היא (n+8). אם נזוז לחיובי, אז המספר הבא 28, אם לשלילי מינוס 4. עד כאן ל מסובך מדי. השאלה היא מה זה אמור לשקף על התוצאה?
התוצאה תהיה 78-70 למכבי?

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

החידה נפתרה ברכות ל mg
משחק ראשון הלך 20 ל ת"א.
משחק שני הצטמצם ל 12 .
משחק שלישי ירד ל 4.
אם הסדרה החשבונית תמשיך חיפה לוקחת ב 4.

ניק
ניק
10 years ago

אהרון, רק אצלך סדרה חשבונית מתחילה מימין לשמאל 😉
אחלה חידה אבל.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago
Reply to  ניק

צודק סליחה

מנחם לס
מנחם לס
10 years ago

פריוויו כפי שפריוויו צריך להיכתב!
תודה
הייתי מת לראות את המשחק!

ניק
ניק
10 years ago
Reply to  מנחם לס

יש שידור בארה"ב בכל ערוצי הספורט. הצפי הוא לרייטינג של 77.25%

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

אהרון תודה על הסקירה, אני מקווה שיהיה מתח וענין הערב.

מנחם לס
מנחם לס
10 years ago

באיזה שעה המשחק? לפעמים משדרים מכבי חיפה (בגלל בעל הקבוצה) ב-
NBA.TV

פדרו
פדרו
10 years ago
Reply to  מנחם לס

20:50

פדרו
פדרו
10 years ago
Reply to  פדרו

אגב מנחם, FYI, באתר ספורט5 יש שידורים בכסף (אני חושב שזה משהו כמו 20 שקלים לשידור) לחו"ל. כשאני גרתי בארה"ב השתמשתי בזה. שווה לבדוק

פדרו
פדרו
10 years ago

הבדל קטן בין מלחה לרוממה, אהרון:
2,242 מקומות ישיבה במלחה.
עם מקומות עמידה התפוסה המלאה עומדת על 2,826.

ברוממה 5,000 מקומות.

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

פדרו ברוממה החדש עדיין לא הייתי (בישן דווקא כן) אבל במלחה ביליתי לא מעט בשנים הגדולות של הפועל ואני חייב לציין שהרעש שם מחריש אזניים אפילו יותר מנוקיה, שבו הייתי בשני גמרי גביע, ובמשחק יורוליג מול ברצלונה. הקהל במלחה יושב על הקווים ומייצר רעש בדציבלים מפחידים. לא סתם היו שנים שזה היה האולם הביתי ביותר בליגה, וקבוצות רבות היו משאירות את הנקודות כבר בשער הגיא.

א.ב
א.ב
10 years ago

אנצל את הכתבה לשאלה:
האם יש מישהו שצפה ביותר מאפס משחקי נבא וחושב שליאור אליהו יכול לשחק בנבא?

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago
Reply to  א.ב

לא נראה לי אולי חשבו פעם כמו שחשבו על יניב גרין בזמנו.
השאלה היא על מקל לענ"ד.

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

לליאור אליהו יש כמה חסרונות בולטים בהתקפה החסרון הבולט הוא שהוא מאד חד מימדי בהתקפה. חוץ מהגויאבה אין לו הרבה, לא קליעה מחצי מרחק, ובטח לא משלוש. ומכיוון שבאן בי איי הוא יצטרך לשחק בעמדה 3 הוא יהיה בבעיה מול אתלטים טובים בהרבה. גם בהגנה הוא למפגין גדולות ונצורות, ומתקשה מאד בשמירה על גבוהים דומיננטים או סמול זריזים ופיזיים. מצד שני לליאור הובלת כדור מצויינת לגובהו, מסירה טובה שבאים לידי ביטוי במגרש פתוח ובמשחק מהיר.
לעניות דעתי אם אליהו היה מעלה מאסה של שריר, ומשפר את הקליעה ומגדיל טווח הוא היה יכול להגיע לשם. במצב הנוכחי אני לא רואה קבוצה שתיקח אותו.

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

סיכום רבע ראשון חיפה הגיעה מפוקסת ויחסית נמנעה מאיבודי כדור טיפשיים. מכבי נראית קצת חלודה אחרי 10 ימים ללא משחק. קלאתיס מנצל את היתרון שלו על אליהו, וגם סטול עם עם הברגים מחוברים. בינתיים משחק פתוח לגמרי

אפלטון
אפלטון
10 years ago

יופי תתנו פה בלוג חי בשביל מי שלא יכול לראות…
אולי זה המשחק שידחוף את בלאט ליוסטון

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

אפלטון כרגע מחצית ומכבי ת"א מובילה 40 :36
חיפה בבעיית עבירות כשסטול וסמית עם 3 כ"א גם ג'יימס הסנטר שלה עם שתי עבירות

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

סליחה תיקון 42:37 לת"א

אפלטון
אפלטון
10 years ago

תודה אלעד. איך הם משחקים? נראה צמוד. הקו האחורי של מכבי חיפה על הנייר לא נופל מזה של מכבי, למרות שלא ראיתי אף משחק שלהם העונה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

כרגע צמוד מאד אנחנו כבר ברבע הרביעי זה נקודה לפה ולשם.מקל קצת התעורר. כרגע חיפה מוליכה 62:61 8 דקות לסיום

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

קאלתיס הוא שובר השוויון של חיפה כבר עם 20 נקודות

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

זה באמת אחד מגמרי הפיינל פור הכי צמודים שהיו מאז החלה השיטה הזו בארץ. יש פה סיכוי להפתעה, השאלה האם לחיפה יש את האופי לא לעשות טעויות. מכבי היא קבוצה שיכולה להרוג אותך בדקה שתים כשהיא מריחה חולשה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

4:23 דקות לסיום חיפה מוליכה ב4 ומכבי מאבדת כדור, האם יש ריח הפתעה באוויר ? עדיין מוקדם להעריך

אפלטון
אפלטון
10 years ago

ואיך המאמן של חיפה גרינברג מסתדר? חיפה משחקת בסגנון אמריקאי יותר באמת? או שזה תרגילים מסודרים והתקפות איטיות?
סליחה שאני מטריד פשוט בשנים האחרונות לא יוצא לי לראות בכלל ליגה ישראלית

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

אין בעיה בכלל תרגיש חופשי. חיפה משחקת היום מסודר ואיטי שלא כהרגלה, ומול מכבי זה נכון יותר, כי חיפה בד"כ קבוצה מפוזרת שנוטה לאבד המון, ועבור מכבי זה לחם וחמאה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

וואוו שלשה של סטול מעלה את חיפה ל72 :66 3.5 דקות לסוף

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

מקל החטיא שלשה שהייתה יכולה להעלות ל9 יתרון

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

2.5 דקות לסוף פול סטול עם 4 עבירות עדיין 6 יתרון לחיפה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

סמית' של חיפה מעלה בהטבעה ל74:67 2:15 דקות לסיום

אפלטון
אפלטון
10 years ago

וואו מכבי מפסידה? למרות שהקבוצה היחידה שלקחה ממכבי אליפות בסדרה היא גליל עליון האגדתית, עדיין חתיכת הישג לחיפה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

היקמן בשלשה מצמק ל4 יתרון סמית מעלה את חיפה ל5 הפרש מהקו פחות מ2 דקות

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

דקות1.24 ,77:72 לחיפה אוחיון סיים את המשחק עם 5 עבירות

אפלטון
אפלטון
10 years ago

נגמר?

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

79:74 חיפה 50 שניות לסיום

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

מקל בחדירה גדולה מעלה ל81:74 איזה קרח זורם לו בעורקים. אגב אתה לא מעודכן, מכבי הפסידה אליפות ב2008 לחולון וב2010 לגליל

אפלטון
אפלטון
10 years ago

אמרתי בסדרה. משחק אחד יכול ללכת לכאן ולכאן. עדיין הישג אדיר. מגיע להם על ההשקעה העצומה בקבוצה, זה גם יכול לשים את הכדורסל בישראל על המפה בארה"ב. בטוח יותר כתבות בNBA TV

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago
Reply to  אפלטון

נכון בסדרה רק גליל ניצחה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

עדיין לא כרגע פסק זמן 8 לחיפה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

37 שניות כדור של חיפה נראה גמור

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

מדהים מכבי מאבדת אליפות 3 ב6 שנים בלאט כנראה ילך הביתה

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

הפסד ראשון לבלאט בפלייאוף

אפלטון
אפלטון
10 years ago

יאללה שיבוא ליוסטון, שיחליף את סמפסון

אפלטון
אפלטון
10 years ago

פששש סחטיין סחטיין חיפה. כל הכבוד

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

ההנהלה לא תשאיר מאמן שאיבד אליפות

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

נגמר 86:79 לחיפה מדהים !

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

בסדרה קשה להאמין שחיפה הייתה מנצחת, אבל הערב היא הייתה מפוקסת יותר, וטעתה פחות

א.ב
א.ב
10 years ago

וואו, עכשיו האתגר של חיפה זה להשתחל ליורוליג. עם הבעלים שלהם יש סיכוי, אלא אם שמעון חתם מול היורו ליד על בלעדיות…

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

מכבי בכל מקרה תהיה ביורוליג, אבל לחיפה סיכוי להשתלב במוקדמות

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

הכתובת הייתה על הקיר תקופה ארוכה. מכבי נראתה פגיעה העונה בעיקר תחת הסלים, אני לא האמנתי שתהיה קבוצה שתנצל זאת, אבל חשבתי שאם חיפה תאמין בעצמה היא יכולה לנצל את היתרונות שלה וזה מה שקרה. בכל מקרה מכבי הייתה צריכה להגיע מוכנה גם למשחק אחד והיו לה 10 ימים להתכונן. עם כל הכבוד לטענות על השיטה שהן מוצדקות בהחלט מכבי יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. היתרון שלה בתקציב ונסיון לא בא לידי ביטוי בשום צורה הערב, וכל נסיון להיתלות בשיטה לא מוריד מהאחריות של השחקנים והמאמן.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

דיכאון מרובע.
1. כאוהד ספורט.
2. כאוהד הפועל ירושלים שרואה איך כך קבוצה זוכה באליפות רק לא אנחנו.
3. כאוהד מכבי ביורוליג שרואה איך בלאט גומר עידן ומתבאס כי בלאט היה מביא למכבי את היורוליג בעונה הבאה.
4. כאוהד הליגה הישראלית על זילות התואר שנקרא "אליפות"
אמנם גם חולון ניצחה במשחק אחד אך היא היתה אלופה ראויה שזכתה באליפות הליגה הרגילה. אמנם גם גליל 2010 הייתה אלופה אך היא לפחות לא לקחה אליפות היסטורית כי הקבוצה הייתה אלופה בעבר.
אך חיפה ? זו כבר זילות מוחלטת. בטח כשהניצחון שלהם היה ברוממה.
לדעתי הגביעים של ירושלים בשנים 96,97 ו 2008 היו חשובים יותר מהתואר הזה.

Mbk
Mbk
10 years ago

אופייני לאוהד ירושלים
זה הנצחון הכי גדול של חיפה על תל אביב אי פעם
מה עם קצת פירגון ?
אליפות זו אליפות , במה השוני מאליפות של חולון וגליל גלבוע ?
אליפות מכובדת של קבוצה גדולה , מקל נזרק ממכבי כמו נייר טואלט ולקח כברה2 אליפויות
אני מתחילת העונה מנבא שמכבי תפסיד אליפות , הסגל שלהם הכי חלש אי פעם
אם לא עכשיו אי מתי ???
שנה הבאה אליפות לטפירו הלוואי

אישיתי שאלה אותי למה אני לא בעד מכבי ?
אני בעד הכדורסל , לא בעד אנטי כדורסל , זה מה שמגיע לקבוצה ששיחקה עם חמישייה זרה לחלוטין ביורוליג , לא לזכות באליפות ישראל

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago
Reply to  Mbk

אני מסכים. גם אם השיטה לא מעניקה יתרון לקבוצה שסיימה במקום ראשון, ויש בכך חוסר צדק מסוים, מרגע שנקבע שכך זה יוכרע אז זה ספורטיבי בעיני. למכבי היה מספיק זמן להתכונן, והרי גם בגמרי גביע מכבי לרוב ניצחה במשחק אחד, ולא נותר להם אלא לבוא בטענות לעצמם. אני עצוב ועדיין כועס על סמי בכר שגזל מירושלים אליפות מוצדקת ב2007 והיא הייתה ראויה להיות הראשונה שזוכה בשיטה הזו.
למרות כל הנ"ל

מבקר המדינה
מבקר המדינה
10 years ago

זה כמו גמר גביע וזה חבל עבור חיפה
בשביל אליפות אמיתית צריך לנצח סדרה ולא משחק אחד..
המצאה של קופל
אף פעם לא נדע אם חיפה יכלה לקחת אליפות ולא גביע.
אולי בשנה הבאה

שחר
שחר
10 years ago

חיפה, יש!!!! דחיפה לענף הגווע ששמו כדורסל ישראלי [שמות נלווים: שרף/קופל, בלאט/פלאניניץ', ועיניים עצומות לרווחה מול המסך המשמים], ולמה אין בשום חור באינטרנט שידור? ומהו התרגיל הנבזי של ערוץ הספורט לפיו יש שידור חי אבל אי אפשר להצטרף אליו ו"אנא נסו מאוחר יותר" או בשנה הבאה

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

ולמרות תגובתי הקודמת ברכות לחיפה.
זה בכל זאת תואר ראשון גם אם מגוחך לקרוא להם אלופים זהו תואר שווה ערך לפחות לזכייה בגביע בשנה ממוצעת. (ויותר מכך כי בכל זאת עד הגמר היה פליאוף וליגה ארוכה ).

וחיפה בהחלט ראויה להכרה אחרי כ"כ הרבה כמעטים.
שמחתי במיוחד בשביל קוזיקרו שלו זה תואר מקומי ראשון.
כן שמחתי בשביל קורי קאר הוותיק (בעברו שחקן העונה בליגה)
שזוכה לקצת הכרה עערוב ימיו ככדורסלן.
ושמחתי גם בשביל מקל הפונמן לטעמי השחקן המוכשר ביותר בישראל כולל הלגיונרים וזה כולל גם את כספי.
הוא גם שחקן גדול וגם ווינר ברמות על.

מכבי צריכה לעשות חריש עמוק גם בישראלים פניני צלמשל צריך להיפרד בהקדם מהקבוצה.

Mbk
Mbk
10 years ago

כל הכבוד על הפרגון
זה ראוי
פניני לא ראוי לצפייה , פרובוקטור מגעיל

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago
Reply to  Mbk

רק שתדע.
1. פירגני עוד לפני שראיתי את תגובתך.
2. גם כאוהד הפועל שרוף הייתי בעד מכבי בגמר 2007 .בגלל שלא רציתי אליפות כזו.
3. שאלת אז אחזור על עצמי .חולון 2008 הייתה אלופה ראויה כי היא זכתה גם בליגה הרגילה .גליל 2010 לא הייתה אלופה היסטורית כי את ההיסטוריה היא עשתה בענק ב 1993 בבציר הדובדבנים המפורסם.

אך קבוצה שלוקחת "אליפות" במשחק בודד ועוד אצלה בבית כשהיא לא אלופת ליגה רגילה זה כבר גוזמה .

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

אהרון זו לא גוזמה, זו השיטה וגם אם יש בה עיוותים ויש בה, אין שום תירוצים. אליפות זו אליפות ולא גביע. כולם יודעים מראש מה מונח על הכף.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

זו גוזמה בריבוע של הריבוע.
זה שקוראים למשחק אליפות לא עושה זאת אליפות.אליפות לוקחים בסדרה במשחק אחד לוקחים גביע נקודה.
ככה זה..זה שהרבה מונח על הכף לא עושה זאת יותר ספורטיבי .במשחק אחד כולם יכולים לנצח ולהפסיד.
במיוחד שהשיטה נובעת מראש ע"מ למנוע תואר ממכבי.
ניחא ביורוליג או במונדיאל אך כאן יורים את החץ ואז מסמנים את המטרה.
למה שלא יקבעו את האלופה ע"פ מי שקולעת ראשונה או על פי מי שתזכה בכדור ביניים הראשון ?
גם אז ניתן לומר "כולם יודעים מראש מה מונח על הכף "

בקיצור זו לא טענה רצינית.

אפלטון
אפלטון
10 years ago

אהרון אז איך קוראים לאלופת אירופה? מחזיקת גביע אירופה? זו השיטה, והיא לא אידיאלית אבל היא החזירה סוג של תחרותיות לליגה (לא ממש כי מכבי בכל מקרה תהיה ביורוליג והאלופה תנסה להשתחל דרך המוקדמות). בכל מקרה כל הכבוד לחיפה ונקווה שימשיכו ולא יתפרקו כמו ירושלים ,גליל חולון, הפועל ת"א וכל מי שניסה להתחרות במכבי בעבר

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

מקל הוכיח שהוא הרכז הישראלי הטוב ביותר, משחק נהדר שלו בעיקר במחצית השניה עשה את ההבדל בין הקבוצות. חבל לי על בלאט שעכשיו סיכוייו להישאר שואפים לאפס, ובעיני ההפסד הוא בעיקר של מכבי. שמח בשביל קוז'יקרו

ד"ר נייסמית
ד"ר נייסמית
10 years ago

חבל שבלאט עוזר, עכשיו יגיע מאמן זר מהדרג השני.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

או מאמן ישראלי מהדרג השלישי (גודס השם החם)

מנחם לס
מנחם לס
10 years ago

מסקנה: מאמנים אמריקאים (יש מספיק יבהודים מאמני מכללות ותיכוניים) לישראל!

פדרו
פדרו
10 years ago

לא אוהב את העניין של הביתיות. זה לא שקבעו שהיריבה של מכבי תארח את הגמר. רוממה נבחר לארח את הגמר בתחילת העונה, ויצא שחיפה הגיעה לגמר.
אם בעונה שעברה מכבי היתה מסיימת במקום השני, היו נשמעות תלונות שהיא עדיין מאחרת את הגמר?!

ואני אוהד מכבי שלם. שאפו למקל וחיפה, ואל תשכחו את קלאת'ס שנתן משחק ענק

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

לאפלטון ולכולם.

1. תיקון טעות של רבים כאן .חיפה לא אמורה לשחק אפילו לא במוקדמות.
מכיוון שהישגי הקבוצות הישראלות הם כ"כ מזעריים שהאלופה לא מגיעה אפילו למוקדמות אלא ליורוקאפ. (להוציא אצ מכבי כמובן).

2.לאפלטון :גם היורלוליג וגם המונדיאל וגם הסופרבול משוחקים במשחק אחד.
אך כפי שאמרתי כמה פעמים שם השיקול הוא אחר לחלוטין. ובארץ השיקול הוא אחד ויחיד וזה הסיכוי היחידי להדיח את מכבי.
ומכאן העוול הגדול וחוסר הספורטיביות המקומם.
כל השיטה נולדה מכיוון שהחכמים באו וראו שמכבי לא מפסידה סדרת פליאוף כ 20 שנה.
הנה גם הסגל הפגיע כ"כ של מכבי ניצח 0-3 ברבע ובחצי גמר את היריבים הגדולים שלו ללא לאבד משחק בודד.
ברור שאם המשחק בנוקיה התואר הוא של מכבי.
בהתחלה צמצמו זאת למשחק בודד אחרי כן קבעו את המשחק אצל היריבה בעלת הסיכוי הגדול ביותר להפתיע.
מה יהיה מחר .יקבעו שמי שתקלע ראשונה תנצח ?
בקיצור הלוואי שיום אחד הקבוצות ינסו להעלות ולהגיע לרמתה של מכבי ולא להוריד את מכבי ללמטה.

אפלטון
אפלטון
10 years ago

וואו, זה רק עושה את הליגה למגוחכת עוד יותר אתה קולט עד כמה?. האלופה אפילו לא מגיעה למוקדמות היורוליג? הפתרון היחידי, בהנחה שלא יופיעו פתאום עוד 2-3 בעלי ממון שיהיו מוכנים להשקיע הרבה כסף לאורך זמן, היא שמכבי תפרוש מהליגה ותהיה תחרותיות אמיתית ולקבוצות תהיה שאיפה להגדיל את התקציב עם סיכוי לעלות ליורוליג.
אני באמת לא מבין כמוך בליגה ושנים שלא ראיתי משחק אבל זה פשוט נראה לי ביזיון. איזה סיבה יש לגרינברג, למקל ולסטול להישאר שנה הבאה? איזה סיבה יש לרוזן להשקיע גם בשנה הבאה וזאת שאחריה?

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

אהרון ושיטה של סדרות כן הייתה ספורטיבית ? כשהאלופה ידועה מראש זה ספואטיבי ? מעניין מישהו ? הרי זה מגוחך לקרוא לליגה שלנו ספורטיבית או לא רק בגלל השיטה. אתה עצמך ציינת שבכלל לא עקבת אחרי הליגה ואיזה שחקנים משחקים איפה. בקיצורהכל בדיחה אחת גדולה. לפחות היה אתמול מעניין ומותח. רוצה ספורטיביות תוציא את מכבי מהליגה. אין שום סיכוי ששאר הקבוצות ישיגו את מכבי הפערים המקצועיים והתקציביים כל כך גדולים שאין שום טעם וענין בליגה בשיטה הקודמת. מראית עין של ספוטיביות רק תחזיר את השיממון המוחלט.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

לאלעד איני מבין את מה שאתה כותב.
גם בולט /פלפס הם אלופים ידועים מראש.
מישהו מעלה על דעתו לפגוע בהם ?
זה מגוחך תתחרה עם האלוף כמו אלוף לא כמו לוזר שמחפש לגנוב משחק.
יתרה מכך ירידת הרמה של הליגה נובעת בדיוק בגלל מעברים לשיטות אלו .לפני כן הייתה כאן לפחות קצת רמה. תזכור את אמצע העשור הקודם ואת הישגי ירושלים שנה אחרי שנה וכן את עונת 2004 של הפועל ת"א. מה נשאר מזה ? חוץ מהבלגנית של הגליל .שאתה מבין לבד באיזו רמה מדובר.

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

ולאן נעלמה הפועל ת"א ב2005 ? הרי השיטה שונתה ב2007, והאליפות של גליל ב93 ? איזו המשכיות הייתה משם ? אז האליפות ההיא הייתה ספורטיבית, האם היא שינתה משהו בענף ? הביאה לתחרות ? אותי מעניינת התחרותיות, ואת זה אין כאן בשום שיטה.ספורטיביות ? גם קודם לא הייתה. מכבי צריכה לעזוב את הליגה זו הדרך היחידה ליצור תחרות אמיתית.

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

הרמה שהייתה כאן שאתה מדבר עליה הייתה למראית עין. פה ושם קבוצות הצליחו לדגדג את מכבי וליצור תחושה שהנה יקרה כאן מהפך.
אני לא טוען שהשיטה לא נועדה ליצור מראית עין של ספורטיביות ולא אומר שלא הייתה פה כוונת מכוון ליצור מראית עין של תחרות, ולנפנף ברמת הענין והמתח במקום לעשות בדק בית אמיתי ולקדם את הענף כולו והקבוצות.כל זה נכון, אבל גם המצב הקודם לא היה הוגן ולא ספורטיבי.
בעיני זה היה כמו לתת לשחקן ילדים להיאבק על האליפות מול שחקן בוגרים. האם זה כן ספורטיבי ? האם בגלל ששחקן אחד גדל לפני השני זה הוגן שהוא יקבל יתרון על פניו ? העיוות היה קיים גם קודם, נכון האשמה היא לא של מכבי , ובכלל ענין האשמה לא חשוב כאן. מה שחשוב הוא איך מגדלים את שחקן הילדים להיות יריב ראוי. מסכים שהשיטה הנוכחית לא ספורטיבית, אבל גם הקודמת לא הייתה. חזרה לשיטת הסדרות לבדה לא תגרום לשום שינוי אלא רק תחזיר את השיממון לליגה ותקבור אותה עמוק יותר.. אגב אני לא רואה פתרון רציני באופק, ובעיני אפשר לסגור את הליגה כי היא איבדה ממשמעותה לחלוטין.

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

אתה מעלה כמה טענות שעם חלקן ניתן להסכים ועם חלק לא.
הבה ונעשה סדר בדברים.
1.אתה מערבב בין שני מושגים
א. "תחרותיות" ב. ספורטיביות.
לפני כן לא הייתה תחרות זה נכון ומוסכם על כולם.
כיום אין ערך ספורטיבי שזה גם נכון ומוסכם על הרוב.
מכיוון שלא הייתה תחרותיות באו העסקנים והמציאו לנו פטנטים נסדר תחרותיות ע"י זה שנפגע בספורטיביות. ואז גם אם הייתה קבוצה שחשבה להתמודד מול מכבי היא נעלמה .ע"ע הפועל ירושלים.

2. הבאת קבוצות שבאו ונעלמו .הכל נכון אך כל דבר בודרים במאקרו .
ובהסתכלות כללית בשנת 2005 ירושלים לקחה יול"ב והפועל ת"א הגיעה לחצי גמר מפעל אירופאי מכובד יחסית.
גם לפני כן הפועל ירושלים הגיעה להישגים יפים על בסיס קבוע של רבע /חצי גמר אירופאי. לאן זה נעלם ? מתי זה נעלם ? מתי שבאו לקצר דרך. והנה היום האלופה הישראלית לא ראויה אפילו להיכנס למוקדמות היורוליג .עד כדי כך הדרדרה רמתה של הליגה שלנו.

3. אשר למכבי ולעזיבת הליגה זה נושא מורכב מאד יש בו לענ"ד הרבה צדדים בעד ונגד וזה שווה מאמר (ויותר) בפני עצמו.

4. השינוי השורשי יבוא מתי שמישהו ירצה לבנות קבוצה טובה וראויה .איני מבין למה זה תורה מסיני שמכבי תהיה כל הזמן אלופה.תקציב קבוצת כדורסל הוא נמוך משמעותית מתקציב קבוצת כדורגל.אם היה מגיע איזה יעקב שחר או אפילו שרצקי אחד לכדורסל הייתה לנו יופי של תחרות.ובכלל באותו כסף שעולה להחזיק את ק"ש ניתן להחזיק יופי של קבוצה שתביא כבוד וגאווה בכל אירופה.זו הבעיה שאף אחד לא מסוגל לעשות מה שמזרחי עושה.
מכבי נכשלה כי היא הייתה יותר מדי טובה בשבילנו החובבנים ולכן עשינו הכל בשביל לנצח אותה מחוץ למגרש .ואז יצרנו מצב שמספיק ניצחון מקרי אחד בודד על מנת להדיח אותה. זה ניצחון הקומבינה והחובבנים על המקצוענים היחידים שהיו כאן בארץ .

אלעד אייל
אלעד אייל
10 years ago

1. אם מכבי כל כך טובה למה זה לא ספורטיבי לאתגר אותה ? להשארת המצב כפי שהוא היה ערך ספורטיבי ? בעיני לא. אני מסכים שהשיטה הנוכחית הרעה את המצב.
2. להפועל ת"א היה משקיע רוסי ב2004 שעזב בסוף העונה כי לא השתלם לו כלכלית, כנ"ל דני קליין שכל שנה שנורר כסף, ואליצור נתניה והפועל ר"ג והפועל חיפה. כולן נפלו בגלל זה.
3. מסכים
4. להחזיק קבוצת כדורסל זה לא כלכלי בשום מקום למעט האן בי איי. לצפות שיבוא מליונר משוגע לדבר וישקיע מכספו עבור כלום זה הזוי. צריך לשקם את תרבות הספורט לבנות אולמות ראויים ולהפוך את העסק לכדאי כלכלית אחרת חבל על הזמן ואפשר לסגור את הליגה. לפחות אתמול היה מעניין ולא צפוי

אהרון שדה
אהרון שדה
10 years ago

1. לאתגר בשמחה .אבל מה הגבול גזרה ?משחק אחד ?רבע אחד ? סל אחד ? .לאתגר צריך אך לא על ידי זה שמכבי תוריד את הרמה אלא שאחרים יעלו אותה.
2. הקבוצות בעשור הקודם הצליחו יותר באירופה .זה שקבוצות קמות והולכות זה נכון בכל העולם כולל בנ.ב.א .אך השאלה איזו רמה יש .פעם היה כאן כדורסל אמיתי שהצליח גם במפעלים בינלאומים. אגב לא רק י"ם ות"א גם גליל ואפילו אילת.אתה זוכר שאילת ניצחה את פנא הגדולה שהייתה כמדומני אז אלופת אירופה ? היום אתה רואה מצב שכזה ?
3. לפחות במשהו אנו מסכימים.
4. וקבוצת כדורגל בארץ זה כן כלכלי .אתה באמת חושב ששחר /שירצקי מרווחים משהו מזה ? ההבדל הוא שבכדורגל אתה משלם 22 משכורות ובכדורסל 10 . (לא כולל צוות מקצועי).
לשום אדם בארץ ובאירופה לא כלכלי להחזיק קבוצת ספורט.
אלא שבמחיק שאתה מחזיק איזו מכבי נתניה /הפועל ב"ש בכדורגל אתה יכול לקבל קבוצת יורוליג רצינית .
בוא נגיד ככה אם מחר אלונה ברקת תחליט להתחפף מהפועל ב"ש כדורגל ולהקים במקומה הפועל ב"ש סל.
והיא תשקיע את אותו הכסף בכדורסל.
ב"ש אם תנוהל נכון מקצועית .תוכל תוך זמן קצר לקרוא תיגר על מכבי ת"א. לא במשחק בודד אלא בסדרה שלמה.ולהגיע לצמרת הכדורסל בארץ ולהצליח יפה באירופה.

מיקי
מיקי
10 years ago

הייתי ברוממה וראיתי את המשחק מגובה הפרקט ועמדתי ליד השחקנים עם הקונפטי. חווייה של פעם בחיים.